Als je je PIN-en PUK-code niet meer kent, kan je een nieuwe puk-code aanvragen. Hiermee kan je dan je pincode resetten.

Opgelet: Als er nog een procedure adreswijziging lopende is, vraag je je codes aan nadat je adres officieel in orde is. Als je adreswijziging nog lopende is, is het mogelijk dat je codes toekomen in de vorige gemeente.

Procedure

Het resetten van je codes gebeurt in 2 stappen

1. Aanvraag nieuwe puk code:

Belgische nationaliteit:

Stuur een e-mail naar bevolking@aalst.be; vermeld je rijksregisternummer, e-mail en gsm-nr of kom langs zonder afspraak (hou wel rekening met langere wachttijd).

Niet de Belgische nationaliteit

Stuur een email naar vreemdelingen@aalst.be; vermeld je rijksregisternummer, e-mail en gsm-nr of kom langs zonder afspraak (hou wel rekening met langere wachttijd).

Je ontvangt een melding wanneer de codes bij de stad toegekomen zijn.

2. Resetten van je pincode:

Op afspraak:

Kies voor: "Belg: PIN/PUK resetten/aanvragen"
Kies voor: "Niet-Belg: PIN/PUK resetten/aanvragen"

of kom langs zonder afspraak (hou wel rekening met langere wachttijd)

-

Kost

10 EUR

Uitzonderingen

Je nieuwe identiteitskaart/vreemdelingenkaart is aangevraagd maar na 3 weken nog geen codes ontvangen?

Neem dan contact op met de dienst Bevolking als je de Belgische nationaliteit hebt via bevolking@aalst.be of neem contact op met de dienst Vreemdelingen als je niet de Belgische nationaliteit hebt via vreemdelingen@aalst.be.

Kunnen we deze pagina inhoudelijk nog verbeteren? Laat het ons gerust weten