Als je geen Belg bent en in België komt wonen moeten je verblijfsdocumenten in orde gebracht worden. De verblijfsprocedure die je moet volgen hangt af van je nationaliteit, duur en doel van het verblijf in België. Als je verblijfsrecht bekomen hebt voor een bepaalde periode, zal je je vóór de vervaldatum van je verblijfsrecht opnieuw moeten aanbieden aan de gemeente.

Procedure

Bij je eerste bezoek breng je volgende documenten mee naar het administratief centrum (Werf 9, Aalst). Je maakt daarvoor eerst een afspraak via de afsprakentool en je kiest voor 'Niet-Belg: Verblijfsrecht en inschrijving'.

  • Geldig identiteitsbewijs / internationaal paspoort

  • Alle documenten die je in je bezit hebt

  • Recente pasfoto's volgens de ICAO normen (max 6 maanden oud)

Afhankelijk van de te volgen procedure kunnen nog extra documenten opgevraagd worden.

Kies voor 'Niet-Belg: Verblijfsrecht en inschrijving'

Kost

  • Afleveren bijlage: 20 EUR.

  • Bijkomende administratieve kosten afhankelijk van de verblijfsprocedure

  • Aanvraag Bis-nummer: Gratis

CONTACTCENTER

Bereikbaarheid (intern)

Icon Select

Hoe kunnen de collega's van het contactcenter standaard met de collega's van de betrokken dienst communiceren bij vragen van de burger.
(Algemene mailbox, telefonisch, via Teams, ...). In dringende gevallen zullen zij uiteraard altijd telefonisch contact opnemen.

Voorkeurkanaal: Contactpersonen bij team Vreemdelingenzaken

Alternatief kanaal: e-mail vreemdelingen@aalst.be

Paginabeheer

Icon Select

Neem contact op met de paginabeheerder als er zaken aangepast moeten worden op deze pagina. De paginabeheerder is niet noodzakelijk de inhoudelijk verantwoordelijke.

Kunnen we deze pagina inhoudelijk nog verbeteren? Laat het ons gerust weten